HIZLI TEKLİF ALIN
 
 
 
 


İshan Sigorta Haber > ŞİRKETLER YENİ NESİL TÜKETİCİLERE GÖRE YENİDEN BİÇİMLENİYOR

<div style="text-align: justify;">Önümüzdeki yıllarda iş dünyasında karşımıza çıkacak kuşaklar ve onların beklentileri.</div>

Beğen / Favorilere Ekle


Dünya büyük bir hızla değişiyor. Yaşanan teknoloji ve iletişim devriminin ardından yeni nesillerin alışkanlıkları hiç de anne ve babalarınkine benzemiyor. Şirketler ise planlamalarını ortaya çıkan bu yeni çalışan ve müşteri profiline göre belirlemek zorunda. İşte önümüzdeki yıllarda iş dünyasında karşımıza çıkacak kuşaklar ve onların beklentileri...

Şirketler planlama yaparlarken ve büyüme stratejilerini belirlerken pek çok değişkeni dikkate alıyor. Saha araştırmaları yapıp finansal gelişmeleri doğru okumaya çalışıyorlar. Bu sırada piyasa trendlerini ve müşteri alışkanlıklarını yakından takip ediyorlar. Bu durum aşağı yukarı her ticari kurum için geçerli. Ancak konu prim üretiminden kâr elde eden sigorta şirketleri olunca müşteri alışkanlıkları şirketin ileriki yıllarda sağlayacağı kâr açısından büyük önem kazanıyor.

İşte bu yüzden sigorta şirketleri yoğun rekabetin yaşandığı pazarda rakipleriyle mücadele edebilmek için müşterinin ihtiyaçları doğrultusunda ürünler üretmeye çok özen gösteriyorlardı. Fakat tüketim ve satın alma alışkanlıklarının değişmesi sonucu sadece ihtiyaçlara yönelik sigorta ürünleri, poliçeler hazırlamak pazardaki potansiyelden pay almak için yeterli değil.  

Sektör lideri şirketlerin son iki yıldır satış kanalları üzerindeki çalışmaları yaşanan değişimi gözler önüne seriyor. İnsanların internetten satın alma alışkanlıklarının oluşması, şirketleri dijital satış kanallarını geliştirmeye yöneltti. Fakat satın alma alışkanlıkları müşterinin sadece internet ve akıllı telefon kullanmasından çok daha detaylı bir konu. 

Dünyada her gün küresel ve lokal ölçekte olaylar yaşanıyor. İnsanlar her gün büyük değişimlere şahit oluyor. Bireysel ve toplumlar yaşadıkları dünyanın bir parçası olarak değişiyorlar, dönüşüyorlar. 

Eskinin yerini yenisi alıyor. Ekonomik krizlerle boğuşarak daha temkinli hale gelmiş bir kuşağın çocukları değişen dünyada daha refah içinde, yaşam kaliteleri kendilerinden önceki kuşaklardan daha iyi ve beklentileri yüksek olabiliyor. 

Nesillerin yaşadıkları koşullar onlarda bir takım ortak özellikler ortaya çıkartıyor. Yeni nesiller de zamanı geldiğinde toplumu yönlendiren, alışkanlıklarını belirleyen yerlere geliyor. Toplumu, ekonomiyi, dünyayı onların tercihleri yönlendiriyor. Ta ki bir sonraki nesil onların yerini alana kadar. Önümüzdeki 10 - 20 yıl boyunca ise sigorta pazarı da dahil olmak üzere dünya pazarını Y ve Z jenerasyonları domine edecekler. Biz de ilerleyen yıllarda bizleri nelerin beklediğini Dinamo Eğitim & Danışmanlık Kurucu Ortağı Evrim Kuran ve Türkiye Fütüristler Derneği Başkanı Murat Şahin'e sorduk.

İş dünyasında karşılaşılan kuşaklar ve özellikleri:
• Bebek Bombardımanı (Baby Boomers) Jenerasyonu: 1946-64 arası doğan insanları niteleyen kuşak. Bu ismin verilmesinin sebebi, 1950'den sonra artan doğum oranıdır. Yüksek bir refah düzeyine sahip bir ortamda büyüyen bu kuşak bireyselliği ön planda tutmaktadır. Aynı zamanda bu kuşak tüm dünyayı politik olarak etkileyen 68 kuşağını yaratan çocuklar.
• X Jenerasyonu: 1965-1976 yılları arasında doğan kuşak olup, o dönemde yaşanan ekonomik krizlerden ve sosyal sancılardan etkilenen kayıp kuşak diye de ifade edilen bir nesildir. İşsizlik kavramını ailelerinde gördükleri için işlerine sıkı sıkıya bağlıdırlar. Teknolojiyle sonradan tanışmış bir kuşaktır.
• Y Jenerasyonu: 1977-1994 yılları arasında doğan kişilerin oluşturduğu nesildir. En önemli özelliği özgürlük tutkuları ve teknolojiyle olan ilişkileridir. Y kuşağının temel özellikleri bilgiye hemen ulaşmaları, teknolojiyi çok iyi kullanmaları ve yalnızlıklarıdır. Bu kuşağın diğer bir özelliği de kendilerine çok fazla güvenmeleridir.
• Z Jenerasyonu: 1995'ten sonra dünyaya gelenleri kapsayan kuşak. Teknolojik gelişmenin içinde büyüyen bu kuşak henüz okulda okumayı yazmayı öğrenmeden tablet bilgisayarlardan merak ettikleri konuyu araştırabiliyorlar. "Kristal Çocuklar" olarak da adlandırılan bu kuşak son derece duygusal. Türkiye nüfusunun yüzde 17'sini oluşturuyorlar.

ŞİRKETLER YENİ NESİL TÜKETİCİLERE GÖRE YENİDEN BİÇİMLENİYOR

SİGORTA TEKLİFİNİZ
 
   
 
 
Paylaş
PinIT